2016. február 1., hétfő

A rabló, aki ott se volt

Kicsit összegyűltek a szikkadt zsömlék, úgy döntöttem tehát, itt az ideje, hogy fasirtot egyen a család. Hoztak is a gyerekek egy kiló darált húst (sokan vagyunk, sokat eszünk, ipari mennyiséget kell mindenből gyártani). Szombaton hozták a husit, tekintettel a vasárnapi zárva tartásra, be is tettük a hűtőbe, aztán eljött a vasárnap, hozzáláttam a dologhoz. Összevágtam a hagymát, megdinszteltem, beáztattam tejbe a zsömléket, ezek után bekevertem volna az alapanyagot, kinyitottam a hűtőt, hogy kivegyem a darált húst, látom ám, hogy nincs már ott, ahol volt. Valaki nyilván elpakolta valahova, tűvé teszem az összes polcot, fiókot, sehol se találom. Megismétlem  a műveletet ötször, mert ugye sose lehet tudni, lehet, hogy ott van, csak én nem látom, de továbbra sincs sehol. A fagyasztót is tűvé teszem, hátha valaki odarejtette, de hát ott sincs.
Nincs más hátra, segítségért kiabálok, jöjjön valaki fiatalabb, aki majd nyilván megtalálja, hiszen ott kell annak lenni, csak én nem látom. Második felvonás: az egész család a darált húst keresi, továbbra is sikertelenül. Meggyanúsítom a fiamat, hogy esetleg tévedésből megetette a kutyával a húst, de azt mondja, ártatlan. A kisebbik fiam a barátnőjénél van, hirtelen ötlet, talán ők vitték magukkal. Nosza, telefon a gyereknek, persze kiderül, hogy nem vitték el, miért is vitték volna, soha nem tettek ilyet, nem győzök elnézést kérni a gyanúsításért. Tanácstalanok vagyunk, megoldhatatlan rejtéllyel találtuk szembe magunkat. A lányom ötlete, hogy esetleg rabló járt nálunk. Sose járt még rabló nálunk, ami persze nem jelenti azt, hogy most se járhatott, na de miféle rabló az ilyen, hogy pont a darált húst viszi magával? Már ott tartunk, hogy a feltételezett rabló tulajdonságain sajnálkozunk, hiszen elvihette volna a csirkecomb filét is, de ő a darált húst választotta, mikor a lányom egy hirtelen ötlettől vezérelve benéz a mikróba, na és mit talál ott? Hát a darált húst. A fiamnak ekkor eszébe jut, hogy ja, igen, ő tette oda, csak átmenetileg, amíg pakolt valamit a hűtőben, csak aztán megfeledkezett róla. 
A fasirt a füstbe ment, a husit az előkészített hozzávalókkal összekeverve megkapta a kutya, nagyon örült neki, mi pedig rántott combfilét ettünk krumplipürével. Összességében a mérleg pozitív: megint nem raboltak ki bennünket. 

20 megjegyzés:

  1. Én a kutyára gyanakodtam volna elsőre is.

    Főleg ha a szeme sarkából tekintget :o)

    De akkor ezek szerint ártatlan volt.

    Ha Mulderéket hívják, hamarébb végeznek :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kutya minden gyanún felül áll, mert a hűtőt nem tudja kinyitni. A szeme sarkából nagyon tud tekintgetni, de attól még ebben teljesen ártatlan. Kösz a tanácsot Mulderékről, telefonszám?

      Törlés
  2. Általában ilyenkor mi a manókra szoktunk gyanakodni. Azokra a manókra, akik a boltban kicserélik a kosarunkban sózatlan mogyorót sósra, a baracklekváros fánkot eperlekvárosra, akik előszeretettel gyűjtenek be fél pár zoknit stb. Biztos ismeritek őket ti is. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello, solide, örülök! Hiba lett volna a manókra fogni, akkor be se nézünk a mikróba, és mivel ritkán használjuk, napok múlva csak a borzalmas büdösségre figyeltünk volna fel:)

      Törlés
  3. Szia Pettra,

    Megértem a fiadat, nem egyszer pakolászom az előkészített, sózott hússzeleteket a mikróba, mondjuk nálam konkrét oka van...úgy hívják, hogy Mirci. De előfordult velem is, hogy elfelejtettem és a sütőben stb..kerestem az ebédnek valót :)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  6. Töröltem a kettőzötteket, most pont úgy néz ki, mintha moderáltam volna valamiket, de mindegy. Lehet, hogy a cicánk volt az ok, aki miatt a mikróba került a hús, neki aztán nem szent, hogy valami az asztalon vagy a szekrényen van, pofátlanul ellopja. Na igen, az állattartás ezernyi veszélye...

    VálaszTörlés
  7. "A kutya minden gyanún felül áll, mert a hűtőt nem tudja kinyitni."

    Akkor még nem tetszett látni ravasz ebet :o)

    VálaszTörlés
  8. Jajj, kedves Valika! Megint nevet tetszett váltani?

    Hát káptalan a mi fejjjünk?

    :o)

    VálaszTörlés
  9. Neeeeeem... Muszáj volt ennek a régi blogomnak a felh.nevét Valériára változtatnom, hogy Pettránál kommenteljek könnyen. Nem számít a blogom szempontjából.

    Bocs...

    :)

    VálaszTörlés
  10. Engem zavar ez a sokféle szolgáltató, lehet, hogy meg kellene beszélni, melyik a legügyesebb felület és mindannyiunknak oda átmenni? Én kész vagyok rá.

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok,

    Nincs mese egy önálló exNOLBlogger oldal kéne, ahol mindenki regisztrálhatna...(ha-ha, álmodozom?).

    Vajh mi pízbe kerülne?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt mondták, hogy ahhoz szervert kellene bérelni és az nagyon sokba kerül. Talán Sorosnak kellene szólni, hogy igazán megfinanszírozhatna egy ilyet:) Úgy látszik, hogy a demokratikus oldalon nem látnak ebben fantáziát, szívesebben költik a pénzüket szórólapokra például.

      Törlés
  12. szerintem ez a gyűjtőhelyes dolog nem rossz, ha már így szétszóródtunk. A közös blogszolgáltató sem rossz ötlet, csak nem mindenki választaná teszem fel éppen ezt, ahol most beszélgetünk. Nemtom...

    VálaszTörlés
  13. Hát én most megpróbálok orientálódni:) Lehetne azért a csapat szorgalmasabb is, hol vannak az új posztok?

    VálaszTörlés
  14. Szia Pettra,

    ez őrület. A Blog.hu-n indított blogom - tudod, amelyikkel felköltöztem az exNOLBlogger ajánlóra - kommentjei nem jelennek meg, illetve csak az ún. összesítőn láttam a legutolsót. Amikor rákattintottam, eltűnt az egész. Visszamentem a blogom főoldalára, ott sem láttam mást, csak a saját hozzászólásomat....nem ér :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy van valahol egy cenzor, aki elolvassa a kommenteket, és ha úgy találja, hogy hülyeség, akkor törli:)

      Törlés